loading...

vaslclick

بازدید : 9
شنبه 20 آبان 1402 زمان : 15:16

برای بدن و ذهن بانوان، تمرینات زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها بدنسازی بانوان است. اگرچه ممکن است کاملاً فیزیکی به نظر برسد، اما به دلیل عزم و ثباتی که باید داشته باشید تا به نتایجی که می‌خواهید برسید، تأثیر زیادی بر ذهن شما نیز دارد. یک ورزش تمرینی برای همه خانم‌ها از تمرینات قدرتی، چربی سوزی، وزنه برداری تا پمپاژ آهن، همه ما می‌توانیم برخی از استراتژی‌های آن را در تمرین خود وارد کنیم. پس بیایید آن‌چه را که برای این موضوع باید بدانید، با باشگاه گیو مورد بررسی قرار دهیم.

بدنسازی بانوان

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر درباره بدنسازی بانوان و باشگاه گیو کلیک کنید.

بدنسازی بانوان چیست؟

بدنسازی بانوان، همانطور که در بین مردم شناخته شده، ورزشی است که شامل عوامل متعددی مانند سلامتی، زیبایی، تمرین، تغذیه، ژست و غیره است. یکی از معدود ورزش‌هایی که در رابطه با اندازه‌گیری کالری، وعده‌های غذایی و مؤلفه انرژی، برای هدف تمرین بسیار سخت‌گیرانه است

. برای دستیابی به آن، زنان به دنبال افزایش اندازه سیستم عضلانی خود هستند و در عین حال چربی بدن را به حداقل می رسانند. با این حال، برای رسیدن به این هدف، نمی‌توان از هر نوع ماده‌ای استفاده کرد.

فواید تمرینات بدنسازی بانوان

افراد زیادی ادعا می‌کنند که هیچ مزیت منحصر به‌فردی برای تمرین این ورزش مورد نظر وجود ندارد و تنها اتلاف وقت است. اما بدون شک هیچ رشته ورزشی دیگری همانند بدنسازی بر روی فیزیک بانوان تاثیر گذار نیست، پس تمرین آن فواید زیادی دارد که باشگاه گیو در این‌جا خواهد گفت:

افزایش و توسعه تراکم استخوان: تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که زنان یائسه به طور قطع کاهش تراکم استخوان را تجربه می‌کنند. این رشته ورزشی مورد نظر، به طور منظم رشد استخوان را تحریک و همچنین تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می‌دهد.

بدنسازی بانوان

بهبود متابولیسم: بدنسازی از طریق افزایش توده عضلانی، متابولیسم را بهبود و به بدن بانوان اجازه می‌دهد کالری بیشتری بسوزانند، حتی زمانی که بدن در حال استراحت است. این مورد را به خاطر داشته باشید که با توده عضلانی بیشتر، بدن کالری بیشتری می‌سوزاند و لاغرتر خواهید شد.

مفاصل قوی‌تر: زنان نسبت به مردان شانس بیشتری برای آسیب دیدگی رباط دارند. پس تمرینات مانند اسکات و لانژ باعث افزایش قدرت باسن و ایجاد ماهیچه‌های قوی‌تر برای حمایت از مفاصل می‌شود.

بهبود تحرک، وضعیت بدنی و تعادل: ترکیبی از تراکم استخوان توسعه یافته باسن و پاهای قوی‌تر و افزایش قدرت بالاتنه، منجر به این مزایا می‌شود که ممکن است به جلوگیری از آسیب‌های کمر و شانه نیز کمک کند. بنابراین وضعیت و تعادل را بهبود می‌بخشد.

نکات مهم در تمرینات بدنسازی بانوان

در این رشته ورزشی، انواع مختلفی وجود دارد که تفاوت‌های ظریف آن‌ها می‌تواند روش معمول تمرین را تغییر دهد. با این حال، نکات مشترک زیادی نیز وجود دارد. در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که یک برنامه تمرینی منظم باید برای 4 یا 5 روز در هفته تنظیم شود تا در طول روزهای استراحت، بهبودی و رشد عضلانی ایجاد شود.

در این جلسات تمرینی، مربیان باشگاه گیو توصیه می‌کنند که هر روز حداکثر با یک یا دو گروه عضلانی کار کنید. نکته دیگر به دست آوردن حجم، شکل و قدرت در بدنسازی بانوان هست که به کار بسیار خوبی روی پاها، شکم و باسن نیاز دارد.

. این نوع تمرین، معمولا با جلسات کار قلبی عروقی ترکیب می‌شود که زمان و شدت آن به چربی‌هایی که بدن باید از دست بدهد بستگی دارد. بسته به اهداف، وضعیت فعلی تناسب اندام و نوعی که زنان می‌خواهند تمرین کنند، آموزش‌ها متفاوت و شخصی است.

بدنسازی بانوان

اطلاعات بیشتر : برای مشاهده تمامی کلاس ها و زمانبندی کلاس های باشگاه گیو کلیک کنید.

در این رشته ورزشی، تغذیه مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگرچه این جنبه‌ای نبود که به ویژه در نوع سنتی زنان مورد توجه قرار گیرد، اما در نوع بیکینی یا فیگور، همراهی ورزش با رژیم غذایی سالم، اگر حیاتی نباشد، مهم تلقی می‌شود.

. شما باید وعده‌های غذایی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که حاوی پروتئین و وعده های غذایی غنی از کربوهیدرات باشد. این نوع وعده‌های غذایی به بدن شما سوخت رسانی، انرژی و از ساخت عضلات نیز حمایت می‌کند. نکته دیگر به تمرینات این رشته ورزشی مورد نظر بر می‌گردد که تمریناتی مانند پلانکس، روشی عالی برای کار کردن با عضله‌ها و برای حالت دادن به بالا تنه نیز، کشش‌های جانبی و یا پرس نیمکت بسیار عالی است. این مورد را به خاطر داشته باشید که زنان باید در هر جلسه تناسب اندام، با روتین‌های جدید و چالش برانگیز به عضلات خود شوک بزنند تا گروه‌های عضلانی تنبل نشوند. . عضله سازی باید شامل تعادلی از کاردیو با شدت بالا، تمرینات مقاومتی، تمرین با وزنه و ورزش ایزومتریک باشد، نه فقط پمپاژ آهن یا بلند کردن وزنه‌های سنگین.

نتیجه:

اگر به برنامه تناسب اندام، فکر و هدف تبدیل شدن به یک بدنساز را دارید، باید تمرینات را به درستی و دقیق در یک باشگاه ورزشی انجام دهید که ما به شما گیو در غرب تهران و گیشا را معرفی می‌کنیم. مربیان بدنسازی بانوان در باشگاه گیو، پایه و اساس موفقیت شما هستند. بدین دلیل‌که متناسب با اندام و بدن شما، ساختار طراحی می‌شود تا به اهداف خود دست یابید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 166
  • بازدید سال : 836
  • بازدید کلی : 1361
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی