loading...

vaslclick

بازدید : 15
شنبه 13 اسفند 1401 زمان : 16:39

یکی از محبوب‌ترین و همه‌کاره‌ترین گوشت‌های اطراف، مرغ است. در حقیقت می‌توان گفت با توجه به این‌که چربی اشباع کمتری دارد، نسبت به گوشت‌های قرمز مانند گاو یا گوسفند، گوشت سفید سالم‌تری برای مصرف است. همین مورد باعث می‌شود که برای بسیاری از افراد، به یک منبع پروتئینی روزانه آسان تبدیل شود. بنابراین، اگر فقط می‌خواهید در مورد طرز تهیه این گوشت نکات بیشتری را بدانید. سوپر پروتئین عابدی، در این مقاله روش مختلف پخت و پز را برای امتحان کردن با مرغ شرح می‌دهد.

مرغ کامل سوخاری و سرخ شده

یکی از غذاهای راحتی که هر کسی روش مخصوص به خود را برای تهیه آن دارد، مرغ کامل سوخاری است. به گفته آشپزهای بزرگ، هیچ راه درستی برای آماده کردن و برشته کردن وجود ندارد. گاهی اوقات کمی نمک و یک فر از قبل گرم شده تمام چیزی است که نیاز دارید.

مطالعه بیشتر : برای مطالعه دستور پخت سانویچ مرغ مقاله ی طرز تهیه ساندویچ با مرغ را مطالعه فرمایید.

اگر می‌خواهید روش‌های مختلف آماده‌سازی را امتحان کنید. باید گفت چاشنی این نوع گوشت، تقریباً برای هر روش پخت و پز ضروری است. اما سوخاری اغلب با ادویه ها و مواد معطری که در فرآیند تفت دادن نفوذ می‌کند، استفاده می‌شود.

برخی از محبوب‌ترین دستور العمل‌ها شامل موادی مانند رزماری، لیمو، پیاز، سیر را می‌توان با مخلوط ساده پاپریکا، نمک و فلفل تکرار کرد. دمای پخت سوخاری بسته به ترجیحات شخصی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اما به گفته سوپر پروتئین عابدی، پختن با دمای پایین برای مدت زمان طولانی‌تر، گوشت را نرم و لطیف‌تر خواهد کرد.

هیچ چیز مثل مرغ سرخ شده نیست. اگر بگوییم این روش پخت و پز مورد علاقه ما نیست، دروغ می‌گوییم. خرید سرخ شده بسیار ساده‌تر از درست کردن آن است. اما در خیلی مواقع، جایی که می‌روید آن را مطابق میل شما درست نمی‌کند. پس اگر شما علاقه‌مند به سرخ کردن در خانه هستید، می‌توانید یک تجربه عالی به دست آورید.

به گفته سوپر پروتئین عابدی، یک مرحله ضروری برای رساندن مرغ سرخ شده خانگی به سطح عالی‌تر، آب نمک کردن این نوع گوشت است. به این معنی که نمک بزنید و آن را به مدت 30 دقیقه یا یک شب در یخچال بگذارید.

مرغ کبابی و بریان

یکی از بهترین و محبوب‌ترین اقلام برای کباب کردن، مرغ است که می‌توان آن را به گونه‌ای تغییر داد که با هر طعمی بسته به سلیقه خود مطابقت داشته باشد. کباب کردن، پوسته این گوشت را خوشمزه و کاراملی خواهد کرد.

کبابی به طرز شگفت انگیزی همه کاره است. از مزه تند و تیز، می‌توانید تا هر طعم دیگری درست کنید. علاوه بر این، روش های مختلفی برای پختن روی گریل وجود دارد. بسته به نوع گوشتی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید تکه‌های گوشت ران را به سیخ بکشید یا یک سینه کامل را روی باربیکیو بزنید. به توصیه سوپر پروتئین عابدی، فقط برای کبابی کردن از تکه های مرغ استفاده کنید تا ترد شوند.

اگر نوع مرغ پخته مورد علاقه شما، بریان است. بریان، روش دیگری برای کباب کردن است که آن را به سیخ می‌زنند، روی شعله می‌چرخانند و در نتیجه گوشت یکنواخت پخته می‌شود. تنها مشکل‌ این است که آن را باید روی میله جوجه گردان قرار دهید. به طوری‌که در اطراف بند میله، پیچیده شود. در غیر این صورت ممکن است یک بال یا پای آن شل و در شعله آویزان شود.

مرغ سرخ شده و پخته شده در فر

مطالعه بیشتر : برای اموزش تشخیص مرغ سالم و تازه مقاله ی گوشت مرغ سالم، یک منبع غذایی مهم را مطالعه بفرمایید.

این روش مانند پختن، یک فرآیند دو مرحله‌ای است که همه فواید سرخ کردن و پختن در تابه را به شما می‌دهد و در نتیجه گوشتی آبدار با پوست سرخ شده و ترد به دست می‌آید. اگرچه این یک روش پخت ترکیبی است، اما یکی از ساده ترین دستور العمل‌ها برای تسلط بر آن است. تنها چیزی که نیاز دارید یک تابه چدنی، کمی روغن و یک فر از قبل گرم شده است.

البته باید گفت در ابتدا باید اجازه دهید گوشت به دمای اتاق برسد تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخته می‌شود. بعد نوبت به ادویه های شماست. بسته به نوع غذاهایی که درست می‌کنید، می‌توانید از نمک، پاپریکا و یا پودر سیر و پیاز استفاده کنید. سپس، روغن را در یک تابه روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید و مطمئن شوید که در این مرحله عجله نداشته باشید. به دلیل آن‌که قبل از اضافه کردن مرغ، تابه شما بایدخوب و داغ شده باشد.

از آن‌جا مرغ را چند دقیقه روی اجاق می‌پزید و چند دقیقه دیگر به فر منتقل می‌کنید. اگرچه این روش ترکیبی از دو نوع پخت و پز است. اما احتمالاً مراحل کمتری نسبت به سایر فرآیندهای پخت و پز دارد. مهم‌تر از همه، طعم آن به همان اندازه خوب است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 841
  • بازدید کلی : 1366
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی